סגירת מוסדות החינוך בשכונות האדומות: נזק חינוכי ונפשי לילדים

אסתי פלד 1 Comment on סגירת מוסדות החינוך בשכונות האדומות: נזק חינוכי ונפשי לילדים

שכונות חרדיות רבות בירושלים, בית שמש ובבני ברק הוגדרו כאזורים אדומים, ולכן עד היום למרות כמות החולים הכמעט אפסית, בשכונות רבות עדיין מוסדות החינוך עדיין סגורים | ב'מהדורה המרכזית' שוחחו מנהל ת"ת בי-ם, גבאי מוסאיוף והעיתונאי ישי כהן על המצוקה הגדולה בציבור החרדי

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הנזק החינוכי בסגירת תלמודי התורה והישיבות. בירושלים היו מספר שכונות שהיו בהם ריכוזים גדולים של חולי קורונה והוגדרו ע"י הממשלה כאזור אדום, עליהם הוטל סגר תקופה קצרה והיו במוקד הטיפול העירוני והבריאותי. כעת לאחר שהשכונות התרוקנו כמעט כליל מחולים ורוב החולים החלימו עדיין לא מאשרים את פתיחת תלמודי התורה ובתי הספר באזורים האדומים.

העיתונאי ישי כהן אמר ב'מהדורה המרכזית' כי גורמים חרדים רשמיים אין סיבה שאלפי ילדים חרדים בירושלים כמו בהר נוף ישבו בבית ולא ילכו ללמוד במוסדות החינוך.

מנהל ת"ת בירושלים הרב מועלם התראיין ל'מהדורה המרכזית' וסיפר על ההתארגנות בתלמוד תורה לקראת החזרה לשגרה אך בוטל ברגע האחרון. הרב מועלם עמד על הפגיעה הרוחנית והנפשית של התלמידים בתקופה בה הכל פתוח בשגרה רגילה אך הילדים ללא מסגרת חינוכית ואין אפשרות לשמור על הילדים.

גם משגיחים בישיבות מתריעים מפני הסכנה הרוחנית, הם אומרים כשיהיה קשה מאוד להחזיר את הילדים חזרה ללימודים כמוקדם. על הלימוד בטלפון אומר הרב מועלם, "אין אפשרות להחזיק את הילד יותר משעתיים בלימוד דרך הטלפון שגם ככה הוא קשה".

אברהם כהן גבאי בית הכנסת מוסאיוף התראיין למהדורה וסיפר כי בית הכסת פתוח רק בחצר. בתי כנסת קטנים אפשר לשלוט על הנכנסים והיוצאים. אבל בתי כנסת גדולים כמו שטיבלאך' הוא לא פשוט אבל אפשר להשתלט על הנחיות הבריאות בתנאי שיהיה לנו את הכלים לווסת את התנועה של המתפללים.

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תודה רבה על העלאת הנושא החשוב!
    זה לא הגיוני!
    כהורה עובד,
    זה גורם לנזק כלכלי.
    שיתנו פיצוי לחרדים שאין להם בתי ספר.

    מלבד זאת,
    לא ראינו שום הגבלה על חנויות באזור אדום, או על כל דבר אחר באזור אדום.
    רק בתי הספר שלא מהווים גורם הדבקה יותר מכל הנ"ל,
    יוצאים מן הכלל.